top of page
prova-berardi
prova-galleria-berardi-1
prova-berardi-2
prosp-2
prosp-1
esploso 1_02
pianta_rifatta

GALLERIA BERARDI

YEAR: 2013

CLIENT: PRIVATE

WHERE: ROMA, ITALY

TYPE: INTERIORS, DESIGN

SIZE: 60 SQM

EN

The philosophy of the project is to create a container that gives recognisability to the gallery making it "unique",exalting at the same time the content (the paintings and sculptures).
The white color identifies the exhibition space and is the ideal neutral backdrop to exalt the paintings; an earth color is the perfect backdrop to bring out the marble sculptures. The ceiling contribues to creating a cozy space, houses the lighting and the electrical cables.

The flexibility of the space is enanched with the ability to reconfigure the exibithion system with retractable running boards and volumes.
The arrangement of the panels divides the space into three distinct functional areas: the exhibition area, an area for "the office" more reserved, a warehouse and services.

 

ITA

La filosofia del progetto è quella di creare un contenitore che dia riconoscibilità alla galleria rendendola “unica” ma che allo stesso tempo ne esalti il contenuto (i dipinti e le sculture esposte).

Il colore bianco identifica le superfici espositive e costituisce l’ideale sfondo “neutro” per esaltare i dipinti esposti; un color terra è il fondale ottimale per far risaltare le sculture in marmo. Il controsoffitto determina un ambiente raccolto e ospita il sistema di illuminazione liberando così lo spazio dalla vista dei fari e degli impianti in generale.

La galleria si arricchisce di flessibilità con la possibilità di riconfigurare il sistema espositivo con pedane e volumi a scomparsa.

La disposizione dei pannelli di rivestimento divide lo spazio in 3 distinte aree funzionali: l’area espositiva, un’area per “l’ufficio” più riservata ma da cui è comunque possibile controllare la galleria e un’area adibita a magazzino e servizi.

bottom of page